איגוד הכדורעף בישראל
ISRAEL VOLLEYBALL ASSOCIATION
ראשי > ארכיון חדשות > הרשת החברתית - הזדמנות למינוף

הרשת החברתית - הזדמנות למינוף

"מדינת האינטרנט" הרשתות החברתיות הן ללא ספק כלי הפרסום החשוב ביותר ומצד שני מתאים גם לכל כיס, אז קדימה, אורזים מחשב או טלפון סלולארי ויצאים לטיול במדינה הכי גדולה בעולם עם תוספת של עוד קצת טיפים למינוף הקבוצות והענף

תאריך: 07/10/2020  |  כתב: דן שיראי  |  צילום: איגוד הכדורעף  |  ארכיון חדשות
שתף בווצאפ

לפני כשלוש שנים איגוד הכדורעף החליט לעצב לוגו חדש ולהיכנס לשפת מיתוג מאורגנת ומוסדרת שמאחוריה יש תוכן ומשמעות, פנינו למעצב ברוך נאה וביחד עם צוותו " חקרנו" את אופי הענף על כל גווניו ומשם התקדמנו לסגנון עיצוב, שפה צבעונית ועוד, בחרנו את הסלוגן של האיגוד " איגוד הכדורעף הרשת החברתית" אמירה מלאה משמעות -
רשת חברתית אמתית גם מחוץ למדינת האינטרנט הווירטואלית

אורזים רק מחשב וסמארטפון ויוצאים לטיול במדינת האינטרנט....
"מדינת האינטרנט" היא המדינה הגדולה בעולם באוכלוסייתה"  –השינויים התרבותיים המהירים ב"מדינה" זו עוררו דילמות חברתיות חדשות וסתירות. מושגים כגון "פרטיות", "חשיפה", חברות", "שיתופיות" ו"אינטימיות", מקבלים ברשת משמעויות חדשות השונות ממשמעותן בעולם שמחוצה לה.
נתרכז בכתבה הזו בפייסבוק ובאינסטרגרם, כמובן שיש עוד רשתות חשובות כמו יוטיוב, ווצאפ, טויטר וטיק- טוק שמושכת הרבה "אש " ממדינות רבות לאחרונה עקב תכנים לא ראויים,
רשתות חברתיות הפכו את עולמנו לנטול גבולות גיאוגרפיים, למקום שבו הכול יכול לקרות. רשתות חברתיות באינטרנט מאפשרות לנו לתקשר, להביע, להתחבר ולהפיץ תוכן שיווקי ומידע כללי על פעילות המועדון ובכלל, ובעצם ממחישות היטב את השיר הכול כך מוכר "כל העולם כולו הוא גשר צר מאוד".



כל היופי של רשתות חברתיות טמון ברעיון אחד קטן, על פיו כולם יכולים לתקשר עם כולם על בסיס חבר מביא עוד חבר. וגם כאן כל שאלה של גיאוגרפיה, גיל וזמן מתבטלת ונעלמת.
ביכולתן של רשתות חברתיות למנף את עצמינו ( אגודה, מועדון), ואם משכילים להשתמש בהן נכון, השמים הם הגבול. היכולת ליצור קהילות ונישות בתוך רשתות חברתיות כגון: פייסבוק, אינסטרגרם  LinkedIn, טוויטר וכדומה מאפשרת לכולנו למנף את כל פעילות לחשיפה וקשרים עסקיים מסוגים שונים,

כיום אין אסטרטגיה שיווקית שאינה לוקחת בחשבון את טכנולוגיית ה-Web2 ואין דרך טובה יותר לשמר ולהשיג עוד ועוד אוהדים מאשר נוכחות ושיווק בכל אותן רשתות חברתיות.
הקמת דף אוהדים בפייסבוק או בשמו הרשמי, fanpage  הפך היום לחלק בלתי נפרד כמעט מכל חברה ( גדולות, קטנות ובינוניות). כשנכנסים היום לאתרי חברות באופן אוטומטי אנחנו מחפשים את האות  f של הפייסבוק, את המילה Like שמציגה את כמות הלייקים שיש לחברה, (שאגב הפכו לכלי מיצוב בפני עצמו),
ואחרי שהאגודה צוברת לעצמה כמות אוהדים רציניים, שהביאו עוד אוהדים יותר רציניים, אנחנו נוטים לשכוח לעשות את הדבר הכי חשוב לשמו התכנסנו וזה "להחזיר להם אהבה". אסור לנו לשכוח שהרשתות החברתיות  ממלאות מקום מרכזי בחייהם החברתיים של גולשים רבים.



מניעי החשיפה
החשיפה ברשת, על מגוון פניה, היא אבן שואבת לגולשים בכל שלבי החיים. אין היא מחייבת תגובה בזמן אמת ומאפשרת במידה רבה שהות בזמן התגובה, המתבטאת במשפט הפופולרי"See You Later".
בהיבט הבין-אישי החשיפה ברשת נועדה לבסס יחסי אמון והבנה הדדיים ונובעת מהשאיפה האנושית לקבלת תשומת לב בהיבט החברתי החשיפה נובעת מעצם רצונו של הגולש להיות מוכר ולא אנונימי, דבר המחייב אותו לחשוף לפחות כמה פרטים מזהים שלו, כגון שם, מספר טלפון נייד, כתובת דואר אלקטרוני וכתובת פיזית.
מניעי החשיפה אצל בני הנוער שונים מאלה של מבוגרים, שכן בגיל ההתבגרות מתעצם כידוע הצורך הן במימוש עצמי והן בחוויה של השתייכות חברתית ורגשית. רוב בני הנוער הגולשים ברשתות
 
מה זה נותן לנו?
1. העלאת מודעות לפעילות האגודה והקבוצות– ככל שיותר אנשים ידעו על קיום חברה, כך יש יותר סיכוי שיבחרו בה מתי שיצטרכו את המוצר או השירות שהחברה מציעה. לדוגמא חברת כח אדם יחסית לא מוכרת שמתמחה בגיוס בתחום שיווק ומכירות רוצה שיכירו את יתרונותיה ואת התמחותה בתחום וכמובן שיפנו אליה בעת חיפוש העבודה. בכך שהיא מפרסמת באופן שוטף תכנים עדכניים לאוהדים בפייסבוק, מגדילה לעצמה את הסיכויים שבעת חיפוש העבודה
3. מיצוב החברה – ניהול שוטף של דף האוהדים היא דרך מצוינת למצב את המועדון. גולשים שמגיעים לדף אוהדים של המועדון, יכולים להתרשם על פי ההתנהלות והנתונים בעמוד. זה מתחיל בכמות הלייקים שיש. זה ממשיך במה שקורה בעמוד של המועדון, האם רואים שם דברים מעניינים: כתבות, סרטונים, התכתבויות, דיונים, סקרים, טיפים, מידע רלוונטי לאוהדים ועוד ועוד.
האם רואים תכנים עדכניים שמתחדשים כל הזמן. במידה ורואים התרחשויות ומידע עדכני בדף האוהדים של המועדון, מבינים שקורים כאן דברים, שמעניין להיות כאן, שזה חם ואקטואלי, שהרבה מתעניינים וכנראה שמקבלים משהו בתמורה. באמצעות כל אלה מתקבל רושם על המועדון וממצב אותו באור חיובי.
4.לייקים מביאים עוד לייקים –העובדה שחברים רואים חברים אחרים שעשו לחברה לייק וזה שהם נכנסים לאתר המועדון וגם שם רואים שם פרצופים של חברים שלהם שעשו לייק, מביא עוד לייקים כי אנחנו סומכים על החברים שלנו. עוד לייקים שווה עוד אוהדים פוטנציאלים. בנוסף ברגע שהאוהדים יודעים שמדובר במועדון  שמעדכן את דף האוהדים שלו באופן שוטף יותר קל להם להזדהות ולהוות חלק מהקהילה
5. טיפול מהיר ונכון בפניות ותגובות שליליות - לא מדובר רק בלעדכן תכנים, לעלות מודעות ולמשוך לקוחות באמצעות דף האוהדים. דף האוהדים בפייסבוק שלא מנוהל כמו שצריך, עשוי להתנקם במועדון ואף לעשות תדמית שלילית יותר מאשר חיובית.
הפייסבוק הפך לכלי "פניות הציבור" בזכות הזמינות שלו והעובדה שכולם יכולים לראות את העמוד, נותנת לאנשים כוח  ודרך קלה להעביר מסר.  התמודדות נכונה ומהירה של אגודה בטיפול באותן "התלונות" או אי שביעות רצון מצד האוהדים יכולה למנוע תדמית ויחסי ציבור שליליים
6. מינוף תגובות חיוביות – יש תגובה חיובית בדף האוהדים - צריך למנף את זה! לנהל סביב זה שיחה, לתת לאחרים להגיב ולסחוב דיון, גם אם הוא קטן ביותר. ולא לחכות לשלושה ימים אחרי, כי זה כבר לא רלוונטי. הפרסום הכי טוב הוא פרסום מפה לאוזן במיוחד בין חברים שסומכים אחד על השני.
7. יחס אישי –הפייסבוק מאפשר שיח חופשי בין חברה לכל אדם ואדם. בכך שדף הפייסבוק מנוהל ויש מי שמטפל בפניות האוהדים און ליין, מעניק לאוהדים יחס אישי וסוחב אחריו תגובות חיוביות ולחברה את האפשרות לדבר ישירות עם הלקוחות הפוטנציאלים שלה. אם לא היו ממציאים את זה, היינו מתלוננים למה אין את זה, אז איך אפשר לא לנצל כלי זה?
כל נושא תחזוקה, ניהול ועדכון הפייסבוק אינו נושא יקר שמצריך משאבים רבים. בין אם מדובר בנציג אגודה שזה התפקיד שלו 


 
אינסטרגרם " תמונה שווה אלף מילים"
פעם היתה הרשת החברתית של הנוער, היום כבר של כולם..
בני נוער רבים נטשו לפני כמה שנים את הפיסבוק וחפשו רשתות חברתיות חדשות שלשם ההורים לא מגיעים, אינסטרגרם פתרה את הבעיה ופתחה עולם חדש ויזואלי לדור הצעיר " מהיר , צבעוני, ויזואלי" היום כבר כולם שם.
רצוי לפתוח חשבון עבור הקבוצה/ מועדון שלכם במטרה להגדיל את הנוכחות שלכם ברשת אולם גם לחזק את תדמית המותג.
אינסטגרם מאפשרת למותג להעביר מסרים רגשיים ולהתחבר לקהל היעד שלה באמצעים ויזואליים, שיש להם אפקטיביות גדולה על הרגש ועל אופן תפיסת המותג. תמונה אחת שווה אלף מילים, ובאינסטגרם, תמונה טובה שווה אלפי שיתופים. לכן, כדי שלתמונות שלכם יהיה ערך חשוב שהן יכילו "סיפור" וישמרו על רוח הצילום באינסטגרם. גם אם המותג שלכם אינו משהו מוחשי או שניתן לצלם באופן ויזואלי, עדיין אפשר להשתמש במדיה הזו בצורה חכמה ואפקטיבית.



טיפים לשימוש נכון באינסטגרם
פתחתם חשבון ועכשיו אתם רוצים שלאגודה שלכם תהיה נוכחות באינסטגרם?  אחרי שנרשמתם, הקפידו להוסיף לוגו, קישור לאתר ולדף הפייסבוק של המועדון, עכשיו מגיע החלק היותר מאתגר ולכן הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לניהול חשבון מוצלח:
1. הקפידו על שילוב בין תמונות משעשעות לבין תמונות רציניות– התמונות מאפשרות לכם לספר סיפור, ולכן חשוב להקפיד על תמהיל מגוון שמעביר את רוח המותג ולא רק תמונות מאוד שיווקיות.
2. בססו את קהל העוקבים שלכם – נסו להגדיל את מספר העוקבים על ידי חיבור לחשבון הפייסבוק, שימוש נכון בתוויות (Hashtags) ושיתוף ומעקב אחרי פרופילים אחרים שמעניינים אתכם.
3. הטמיעו תמונות או וידאו מחשבון האינסטרם שלכם בבלוג או באתר הקבוצה – בדומה ליוטיוב ניתן בלחיצת כפתור לשתף את התמונות או הוידאו שאתם מעלים לפרופיל שלכם בכל דף אינטרנט שתבחרו. זה מגדיל את החשיפה לחשבון שלכם.
4. גבשו לוח זמנים לפרסום תמונות., החלטות מראש על לוח זמנים להעלאת תמונות חדשות 
תגובות